Stichting Long COVID versnelt Europees onderzoek naar behandelingen Long COVID

Nederlandse onderzoekers, geleid door prof. dr. Marc Bonten en prof. dr. Janneke van de Wijgert van het UMC Utrecht, werken samen met onderzoekers in Europese landen (o.a. Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje) om een studie op te zetten waarin meerdere geneesmiddelen voor Long COVID tegelijkertijd onderzocht kunnen worden. Door financiering van Stichting Long COVID kan dit onderzoek versneld van start gaan.

Stichting Long COVID Consortium van start

20 oktober 2023

Vijf Universitair Medisch Centra starten nog dit jaar vier onderzoeksprojecten naar de oorzaken van Long COVID. De wetenschappers en de onderzoekscentra gaan nauw met elkaar samenwerken. Ze kunnen versneld aan de slag door hun samenwerking binnen het SLC Consortium. Een initiatief van de Stichting Long COVID die de onderzoeken ook financiert.

Actie: Buitenbios Rotary De Bilt - Bilthoven

10 juli 2023

Rotaryclub De Bilt - Bilthoven hield op 1 juli weer haar jaarlijkse Buitenbios. Dit was de tweede keer op rij dat de opbrengsten van dit evenement naar Stichting Long COVID gingen.