Annelies Bos

53 jaar
Samenwonend met partner en tienerzoon

Beroep

Gynaecoloog en onderzoeker
Universitair Medisch Centrum Utrecht

3 jaar
Uitgeput, benauwd, cognitieve klachten, kan slecht tegen prikkels, spierpijnen in benen

Long COVID patiënt

“Ik ben fysiek een wrak en ben de hele dag totaal uitgeput, daarom rust ik ongeveer 18 uur per dag op mijn bed.”

“Ik ben fysiek een wrak en ben de hele dag totaal uitgeput, daarom rust ik ongeveer 18 uur per dag op mijn bed. Ik ben heel blij met de steun van mijn gezin, familie en vrienden. Hoe moest ik het anders volhouden? Mijn goede vriendin Ellen heeft het initiatief genomen om deze Stichting Long COVID op te richten met hulp uit ons netwerk. Ik hoop dat wetenschappelijk onderzoek ons allen helpt om de oorzaak (pathofysiologie) op te sporen voor Long COVID, zodat er behandelingen kunnen komen voor deze ernstig invaliderende ziekte. “

Symptomen

“Naast uitputting heb ik last van benauwdheid, waarvoor longpufjes gelukkig helpen, heb cognitieve klachten, kan slecht tegen prikkels en krijg na iedere inspanning spierpijnen in de benen.”

Steun geeft hoop en moed

“De persoonlijke, sociale en maatschappelijke impact is enorm! Ik hoop dat veel mensen bereid zijn om onze stichting te steunen om meer biomedisch onderzoek in Nederland te kunnen financieren. Hoe fantastisch zou het zijn als er voor de tienduizenden longCOVID patiënten een therapie beschikbaar komt, zodat wij allen ons oude leven weer terugkrijgen: een gewone dag op kunnen zijn, weer uit eten kunnen, weer naar werk en vrienden kunnen.

Ik houd hoop en moed op betere tijden, mede dankzij de enorme inzet en passie van dit top team! Ik dank u voor uw financiële steun aan ons en uw vertrouwen in ons.”